torsdag 20 januari 2011

Indignation

Nu har det tagit hus i helvete!
Drottning Silvia har skrivit ett hotbrev direkt till TV4's VD Jan Sherman. Direktör Sherman sprutar av indignation och hävdar att detta visar på kungahusets vilja att styra debatten i media. Han menar vidare att Kungahuset måste tåla att bli granskade "även om frågorna är obehagliga"
Brevet lyder som följer:


Kungl.Slottet den 13 december 2010

Direktör Scherman,
Idag är det "Lucia"- ljusets helgon- må hennes ljus vara starkare än alla mörka, onda krafter……
Det är inte lätt att ”svälja” att bli likställd med Adolf Eichmann i TV4s Kalla Fakta den 5 december 2010.
Jag vill gärna att Direktör Scherman tar del av det brevet som Johan Åsard, Kalla Fakta TV4, skrev till min bror Ralf den 1 december 2010….on top of it!
Vänliga hälsningar,
Silvia

Nu ber jag om ursäkt för min dumhet, men jag kan överhuvudtaget inte se någonting som tyder på att Drottningen vill styra debatten. Däremot uttrycker hon sin besvikelse över att jämföras med väldigt obehagliga människor i Tysklands mörkaste historia. 

Jag måste säga att det inte är helt ovanligt att media i allmänhet, och TV4 i synnerhet börjar bete sig som Björn Ranelid. 
-Hur menar du då? undrar du säkert.
Jo jag menar att Björn Ranelid hoppar på någon medmänniska. Medmänniskan svarar med samma mynt, varpå Ranelid i full affektinkontinens hävdar sig kränkt och kryddar med meningar som börjar med "Jag är den ende som...", "Aldrig förr har...", "ingen i hela världen...".

Lite grann på samma sätt fungerar TV4.
TV4 hoppar på någon (HMK Drottningen t.ex.)
Denne någon svarar TV4 på ett sätt man inte räknat med, och vips börjar man anklaga vederbörande för allvarliga saker. Man pekar givetvis på tryckfrihet och yttrandefrihet, och menar att vederbörande kränker dessa grundlagsskyddade friheter.
Inte en enda tanke ägnar man åt att vederbörande borde ha rätt att tycka och tänka fritt. 
Helt plötsligt vill man "styra debatten i media" och duckar för kritiken eftersom "frågorna kan bli för obehagliga" 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar