söndag 30 januari 2011

Rockstjärnedrömmar

Fråga: Om man vill bli en äkta badass-motherfucking-rockstar. Vad är då det första man måste lära sig?
-"Kanske lära sig sjunga eller spela nåt lämpligt instrument, och kanske även skriva låtar" Kanske du då svarar.
-FEEEL FEL FEL FEL!!! Säger jag då. Det är givetvis att lära sig dricka Jack Daniels Whiskey.
Döm om min förvåning när en nästan äkta (att han är gift, har barn, bor i villa och åker beige volvokombi drar ner autenticiteten) badass-motherfucking-rockstar bjuder mig på en färdigblandad busgrogg i burk med orden "testa den här". Jag läser på burken och ser att den innehåller både Jack Daniels och Coca Cola.
Wow!! Tänkte jag. Nu kan jag kanske själv bli en badass-moth... Ja ni fattar.
När jag kom hem hällde jag upp innehållet i två glas för att även min hustru skulle ha en chans att bli en badass...
Ridå!
Det smakade vedervärdigt!
Själv började jag nästan gråta, och min hustru blev arg och gick till sängs.
Vilket antiklimax! Jag som redan hade börjat öva upp mitt "Hello London!!!".
Jag har en liten idé som skulle göra produktionen av "idol" betydligt mycket billigare.
Köp in några burkar Jack Daniels med Cola, åk runt i landet och bjud på dessa till alla hugade.
Filma ansiktsuttrycken så vi TV-tittare får skratta lite, och ge sedan skivkontraktet till den som grimaserar minst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar