tisdag 5 april 2011

Förnöjelse

Dagen har gått i dur. Vi bestämde att vi skulle förära vårt västra grannland med ett besök. Narviks backar skulle bli testade av ett gäng självutnämnda skidess. Sagt och gjort, i morse styrde vi kosan (eller Skodan) mot narvik. Glada i hågen tog vi på oss pjäxor och skidor. När vi så skulle iväg på dagens första åk upplyste liftskötaren oss om att liftarna öppnar först kl elva. Nåja, efter att ha väntat till kl kvart över elva, fick vi i alla fall åka upp till toppen. Men fy fan vad högt det var, och brant. Det kändes skitläbbigt. Till slut tog vi oss ner för backarna (bara gud vet hur). "Vi åker väl upp igen" hör jag mig själv säga. Till min förvåning säger resten av truppen ja, så vi åker upp igen. Den här gången hinner man reflektera över utsikten. Det är makalöst vackert med höga fjäll som stupar rakt ned i havet. Solen sken nu från klar himmel, vilket ytterligare spädde på upplevelsen. Efter att ha åkt ett par åk hela vägen från topp till dal brinnande lår vände vi tillbaka. Nu väntar en överraskning. Mina vänner har bestämt att jag snart blir ytterligare ett år äldre. Detta faktum motsätter jag mig å det bestämdaste. Dock bjöd de mig på en Åktur i pistmaskin. Detta var häftigt på riktigt. Hoppas bara morgondagen bjuder på samma upplevelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar