onsdag 11 maj 2011

Dirty talk

Undersökningar gör gällande att jag pratar näst sexigast i landet.
Med minsta möjliga marginal slagen av Göteborgarna.
17% av de tillfrågade i undersökningen menade att "Norrländska" var den sexigaste dialekten i landet.

Nu undrar ju förstås vän av ordning vad som avses med norrländska.
Frågar man en "urståkkhålmare" var norrland börjar, kan man ge sig fan på att han säger Norrtull.
På sträckan därifrån upp till, ska vi säga, Karesuando hinner dialekten ändras några gånger.
Själv kommer jag från en liten by som heter Morjärv, som har en egen liten dialekt. åker man två mil söderut kommer man till Töre som har en totalt annorlunda dialekt. Två mil norrut ligger Svartbyn som (ja du gissade rätt) har ytterligare en helt annan dialekt.

Det här är grubblerier som hela tiden drabbar mig, men i detta fall tänker jag acceptera att jag tillhör ett löst sammansatt kollektiv.
Givetvis enbart för att kunna rida på utnämningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar