lördag 26 mars 2011

Politik

Så har då Socialdemokraterna äntligen valt en ny partiordförande.
Håkan Juholt seglade upp som kandidat i slutet av det kaos som rått sedan Sahlin valde att avgå.
På fredagen blev han vald på den stora extrakongressen i det nybyggda Stockholm Waterfront
Då kan man ju undra hur han tänker leda partiet, vilken politik han kommer att välja samt vad han tänker göra åt det stora "tapp" man haft bland väljarna.
I alla fall jag undrar detta, men tidningarna som ska spegla allmänhetens nyfikenhet försöker överträffa varandra i spekulationer kring om Juholt ska behålla sin mustasch eller raka av den.
Aftonblaskan har till och med gjort ett bildmontage på hur han skulle se ut utan sin mustasch.
Frågan är spelbar hos de olika spelbolagen, och man har givetvis som läsare möjlighet att tycka till om detta.

Som vanligt känner jag mig lite gnällig när jag recenserar slaskpressens rapportering kring viktiga frågor.
Dock tycker jag att man kanske har lite fel fokus när man i nio fall av tio koncentrerar sig på Håkan Juholts mustasch, Mona Sahlins handväska, Anders Borgs hästsvans o.s.v.
Snälla media, SKRIV OM POLITIKEN FÖR GUDS SKULL!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar