lördag 9 april 2011

Sista natten med gänget

Nu verkar det bestämt som om vi ätit oss igenom hela förrådet av proviant. Under de senaste dagarna har vi troligen satt i oss ett par liter grädde per person. Dessutom har vi druckit tappert för att göra slut på den andra lådan öl. Där missade vi dessvärre målet lite, så vi får nog bära hem några burkar. Allt som allt har semestern varit helt suverän, med skidåkning varje dag utom idag den sista. När man då ligger här på sin kammare och filosoferar, dyker tankar upp som aldrig annars visar sig. Tex kan man tänka "undrar hur det skulle vara att bo i fjällen hela tiden, och åka till tätorten på semester?" eller "undrar om den där stugan är till salu?". Jag vet inte var dessa tankar kommer ifrån, men så fort jag ser fjällvärlden genom bilrutan, känner jag ett sådant inre lugn som jag inte upplever någon annanstans. Undrar om man är feluppfostrad? I vilket fall som helst, är jag tillbaka i vardagen igen på måndag. Tack för den här gången, vi ses igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar